بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

اکستازی

 

قرص اکستاسی

تا چندین سال قبل مواد مخدر رایج در جامعه موادی مانند: حشیش،‌تریاک، شیره، هروئین و …. بوده اما هم‌اکنون مواد مخدر ساخت بشر به عنوان پدیده‌ای نو رایج گردیده‌اند. یک نوع از این مواد اکستاسی یا x می‌باشد.

اکستاسی یکی از مواد اعتیادآور رایج در میان بعضی جوانان امروزی است. بر اساس آمارهای تخمینی 8/2 میلیون جوان در سراسر دنیا حداقل یک بار در طول عمر خود از این ماده استفاده کرده‌اند و عده‌ای از آنها، مصرف این ماده را ادامه می‌دهند.

شکلها و نامهای اکستاسی:

این ماده مخدر روان‌گردان، بسیار خطرناک بوده و به شکلها ی مختلف تزریقی، قرص، ژل، برچسب و نوشیدنی موجود می‌باشد. اکستاسی معمولاً‌به شکل قرص‌های رنگی است که روی این قرص‌ها شکلهایی مانند قلب، پروانه، ستاره، حروف لاتین و …… حک شده است و در بسته‌بندی‌های مختلفی از جمله بسته‌هایی به اشکال کارتونی، مثل میکی‌موس، پوکمان و…… ارائه می‌شوند. این قرص‌ها در بین مصرف کنندگان با نام‌های مختلفی مثل قرص X ، قرص عشق، قرص نشئه، بمب شادی، داروی هم‌‌آغوشی، سوپرمن، مرسدس، استار، جت و …… شناخته می‌شوند. میهمانی‌های ایکس( x پارتی ( اکستاسی یا داروی طراح در میهمانی‌هایی به نام میهمانی‌های ایکس یا ریو (Rave) مصرف می‌شود .اکستاسی میل به خوردن و خوابیدن را مهار می‌کند و در نتیجه مصرف کنندگان می‌توانند بدون نیاز و در نتیجه مصرف‌کنندگان می‌توانند بدون نیاز به خوردن و خوابیدن در میهمانی‌های چندروزه شرکت کنند. همه شرکت کنندگان این مجالس اکستاسی مصرف نمی‌کنند ولی همه آنها شاهد مصرف این مواد مخدر خواهند بود، بنابراین هر فردی که در میهمانی ایکس شرکت می‌کند در معرض خطر استفاده از اکستاسی قرار میگیرد. در این مجالس به علت هیجان بیش از حد و نداشتن کنترل رفتار، روابط جنسی بدون محافظت صورت می‌گیرد و در نتیجه ممکن است شخص به بیمارهایی مثل ایدز و هپاتیت(B و C )مبتلا گردد.

دلایل مصرف اکستاسی:

هر فردی ممکن است به دلایل مختلفی داروهای به اصطلاح نشاط‌اور و یا قرص‌های اکستاسی را امتحان کند. بسیاری از جوانان تحت تاثیر سخنان دوستان خود، در مورد ایجاد احساسات هیجان‌انگیز کاذب و از بین رفتن مهارهای اخلاقی، از این ماده استفاده می‌کنند.

مشکلات خارج ا ز توان فرد، مشوقی نیرومند برای مصرف چنین موادی است. بعضی افراد برای رهایی از آلام ناشی از صدمات روحی یا مشکلات جسمی به این داروها پناه می‌آورند.

فرار از افسردگی، رسیدن به آرامش، داشتن لحظاتی شادتر و ایجاد تنوع در روند یکنواخت و مایوس کننده زندگی از دیگر دلایل روی آوردن جوانان به این قبیل مواد است.

توجه کنید:

علت مصرف این داروها هر چه باشد، راه‌حل موقتی برای فرار از مشکلات است و پس از محو آثار مصرف آنها، مشکلات و احساسات ناخواسته، به شکلی شدیدتر و سخت‌تر از حالت اولیه، درک می‌شوند و به مرور فرد به مقدار بیشتری از این داروها برای تحمل مشکلات جدید خود، نیاز خواهد داشت و میزان مصرف دارو را افزایش می‌یابد. یکی دیگر از علل افزایش مصرف این دارو تبلیغات غلط در مورد آن است. مبلغان و فروشندگان این دارو می‌گویند که: آثار مضر این دارو از آثار الکل و تنباکو بیشتر نیست، این قرص‌ها بی‌خطر بوده، فرد را آرام و با نشاط کرده و درک شخص را بالا می‌برد.بایستی توجه شود که آنها برای فروش و توزیع این مواد، از این توجیه‌ها استفاده می‌کنند.

حالات فرد پس از مصرف اکستاسی:

15تا 20 دقیقه بعد از مصرف قرصهای اکستاسی آثار سوء قرصها مشاهده می‌شود.اکستاسی یک داروی توهم‌زا بوده و بر مغز اثر گذاشته و باعث تاثیر بر تفکر، خلق و خو و حافظه می‌گردد. پس از مصرف شخص نمی‌تواند موقعیت خود را درک کند و دچار توهم می‌شود.

یک مصرف کننده اکستاسی می‌گفت: در یک میهمانی ایکس، مردی که به مقدار زیاد و به طور مداوم اکستاسی مصرف می‌کرد، خود را پرتقال می‌دانست و یکی از مصرف کنندگان فکر می‌کرد که مگس است و به دفعات سرش را به شیشه پنجره می‌کوبید.

مصرف کنندگان این قرص‌ها موقعیت خود را از نظر فضا، مکان و زمان نمی‌توانند به درستی تشخیص دهند. طبق گزارشات و به عنوان نمونه: چندین مورد اشخاص مصرف کننده،از پنجره طبقات بالایی آپارتمان بی‌اختیار به بیرون آمده و سقوط کرده‌اند. و یا جوانی که اکستاسی مصرف کرده بود در حالیکه ماشین با سرعت زیاد در اتوبان در حال حرکت بود در ماشین را باز کرده و از ماشین بیرون آمد.

عوارض مصرف اکستاسی:

مصرف این قرص‌ها باعث افسردگی، گیجی، اضطراب بیش از حد سوء‌ظن و بدبینی، جنون گذرا و ….. می‌شود. اقدام به خودکشی و خودزنی پس از مصرف این قرص‌ها نیز گزارش شده است.مصرف اکستاسی همچنین باعث تغییرات فشارخون، افزایش ضربان قلب، اتساع مردمک، لرز، تهوع و استفراغ، نارسایی کلیه‌ها و …. می‌گردد. مصرف این قرص‌ها در بعضی موارد سبب مسمومیت، تشنج، اغما و مرگ خواهد شد. نکته قابل توجه این است که: پس از فقط یکبار مصرف اکستاسی آثار مخرب این قرص بر مغز تا 7 سال پس از این مصرف، در عکس‌های گرفته شده از مغز،‌مشاهده می‌شود.

کلام آخر:

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که با مصرف قرص‌های اکستاسی «شادتر می‌شوند» و بهتر فعالیت می‌کنند، این فقط یک باور غلط است، این مواد دیر یا زود جسم و روان را نابود می‌سازند.فشارهای زندگی ممکن است انسان را تحت تاثیر قرار دهند اما راه‌حل‌هایی وجود دارند:

ورزش،‌رژیم غذایی مناسب، پیاده‌روی همراه با مشاهده طبیعت سبب احساس رضایت و آرامش می‌شود. صحبت با یک فرد قابل اعتماد در مورد مشکلات می‌تواند کمک کننده باشد. و از همه مهمتر راز و نیاز با خالق هستی و طلب کمک و راهنمایی از او باعث آرامش و تسلی دلها می‌گردد.جوانان امیدهای آینده‌اند. والدین باید با فرزندان خود صحبت کنند و وقت بیشتری را به آنها اختصاص دهند.

بنابراین :

به مشکلات جوانان گوش دهید، آرزوهایشان را بشنوید. از تلاشهای آنها در جهت کارهای مثبت هرچند بدون نتیجه باشد تعریف کنید. توانایی آنها را تمجید و روحیه‌شان را تقویت نمایید با آنها در مورد داروهای خطرناک و عوارض آنها صحبت کنید.آنها را به نیایش و ذکر خدا تشویق نمایید.مطمئن باشید شما می‌توانید زندگی فرزند خود را نجات دهید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد