بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

تغییرات هورمونی بدن زنان حامله موجب ریزش موها بعد از زایمان می ش

ریزش موها ، بعد از زایمان

دوران حاملگی، دوره حساسی است و به علت تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها، همه اعضای بدن‌ و بافت‌های آنها از جمله پوست و مو دچار تغییراتی می‌شوند. بعضی‌ها معتقدند که حالت موهایشان در بارداری و خشکی یا چرب بودن آن تفاوت پیدا کرده است.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از سلامت ، به خصوص آنهایی که حتی در دوران حساس بارداری نیز از فر کردن دایمی موها و یا بی‌رنگ‌ کردن و دکلره دست برنمی‌دارند و در تماس با این مواد شیمیایی قرار می‌گیرند و خود را در معرض خطر بالای استفاده از این مواد قرار می‌دهند.

جالب است که چون فعالیت غدد چربی پوست سر نیز در بارداری در حالت نوسان است ممکن است بافت یا ظاهر موهایتان را تحت تاثیر قرار دهد ولی چون قسمت قابل رویت موها در بالای سر یک بافت مرده است، تغییرات به وجود آمده در حاملگی تاثیری بر این قسمت موها ندارد. بنابراین اگر نگران عوارض استنشاق ترکیبات شیمیایی مواد فرکننده یا بی‌رنگ کننده نیستید، در جهت تغییر فرم یا رنگ آن اقدام کنید. اما توصیه ما منع انجام این کارهاست.

باید مدل موی طبیعی و ساده‌ای برگزینید و از اینکه ریزش موها در بارداری کاهش یافته است، لذت ببرید. نکته بعدی اینکه آمادگی داشته باشید که پس از زایمان دچار ریزش مو خواهید شد چون اغلب موها در نواحی متعدد و به خصوص سر در فاز رشد یا آناژن هستند و در حین حاملگی کمتر به فاز استراحت و ریزش می‌روند، بنابراین نمی‌ریزند و در عوض حدود دو سه ماه پس از زایمان روند رشد و ریزش موها تغییر کرده و موهایی که در طول حاملگی نریخته بودند، می‌ریزند.

در این برهه زمانی شاید به نظرتان می‌رسد که دچارمشکل حادی شده‌اید اما نگران نباشید، این مساله فیزیولوژیک بوده و تقریبا بدون نیاز به هیچ درمانی خودبه‌خود بهبود می‌یابد. از دستکاری موهایتان بپرهیزید و آنها را با ملایمت شامپو کرده و برای خشک کردن در حوله بپیچید و به هیچ‌وجه در حالت خیس شانه نکنید. برس شما باید نرم باشد و دانه‌های فاصله‌دار گرد داشته باشد. صبور باشید چون مشکل بیش از چهار ماه دوام نخواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد