بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

تعذیه نامناسب زنان بارداری موجب ریزش مو و پوکی استخوان مادر می

تغذیه نامناسب در دوران بارداری موجب ریزش مو و پوکی استخوان می گردد.


تغذیه نامناسب در دوران بارداری در طولانی مدت موجب ابتلای مادران به پوکی استخوان و درکوتاه مدت موجب ریزش موی آنان می شود.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ، اگر تغذیه دوران بارداری و شیردهی مناسب نباشد،جنین از ذخایر بدن مادراستفاده خواهد کرد که این امر علاوه بر پوکی استخوان موجب بروز عوارضی نظیر کمردرد و پا درد در مادران می شود.
البته تغذیه مناسب به معنی بیشتر خوردن نیست، آنچه که در تغذیه مادر باردار اهمیت دارد رعایت تنوع و تعادل در مصرف مواد غذایی است.
در دوران بارداری باید مصرف غذاهای چرب، شیرین و شور محدود شده و روزانه شش تاهشت لیوان مایعات مصرف شود چرا که مصرف مایعات به مقدار زیاد در طول بارداری سبب پیشگیری از عوارض شایعی همچون یبوست خواهد شد.
شیر ولبنیات منبع بسیار خوبی ازکلسیم است و علاوه بر نیاز مادر، کلسیم در ساخت و ساز استخوان ها و دندان های جنین بسیار مهم است.
توسیه می شود مادران باردار به جای استفاده ازنوشابه های گازدار آبمیوه تازه مصرف کنند و از خوردن زیاد نوشیدنی های محرک مانند قهوه و چای خودداری کنند.
در دوران بارداری نیاز مادر و جنین به موادی مانندآهن،اسیدفولیک و انواع ویتامین ها افزایش می یابد.
فراموش نکنیم که از عوارض کمبود اسیدفولیک در زنان باردار افزایش تولد نوزاد با ناهنجاریهای سیستم عصبی، زایمان زودرس، سقط جنین و کم خونی نوزاد و به ویژه مادران است.
کمبود ویتامین سی  ‪ در مادر باعث کاهش کلسیم خون و از بین رفتن عاج دندان نوزاد،  و کمبود ویتامین دی خون مادر باعث ایجاد مسمومیت حاملگی و پارگی زودرس پرده های جنینی و کمبود ویتامین ‪  ای موجب اختلال در تکامل جنین می شود.
از جمله علت های بروز سوء تغذیه در دوران بارداری می توان مواردزیر را ذکر کرد :

۱- کم بودن وزن مادر قبل از حاملگی،

۲- کوتاهی قد،

۳- سابقه تولد نوزاد کم وزن،

۴- حاملگی های مکرر به خصوص بافاصله کم،

۵- نا آگاهی مادر از تغذیه صحیح در دوران بارداری

۶-  فعالیت بدنی زیاد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد