بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

هر نوع مواد بهداشتی را مصرف نکنید

هشدار درباره مصرف ماسک‌ های زیبایی‌

این روزها تب استفاده از مصرف انواع ماسک‌های زیبایی در میان خانم‌ها و حتی برخی آقایان به شدت افزایش یافته است، اما متخصصان پوست درباره استفاده از این ماسک‌ها در پوست‌های مختلف و عوارض آن هشدار می‌دهند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایسنا ،  از آنجا که ماسک‌های صورت موجود در بازار مطابق با نیاز نوع پوست هر فرد مشخص نمی‌شوند؛ بنابراین ممکن است استفاده از آنها برای فرد زیان‌آور باشد و ماسک‌های صورت باید با توجه به نیاز پوست انتخاب شوند.
دکتر حبیب انصارین، متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: متخصصان پوست گاهی به لحاظ تجربه و گاه به روش علمی فرمولاسیون مناسب پوست فرد را تجویز می‌کنند، اما فرمولاسیون‌ ماسک‌های تجاری موجود در بازار ممکن است نه تنها برای پوست فرد مناسب نبوده بلکه اثرات منفی به بار آورد.

وی در ادامه افزود: مثلا چنانچه پوست فردی خشک باشد و از دارویی حاوی الکل استفاده کند پوستش تحریک شده و حساس‌تر می‌شود.

دکتر انصارین ادامه داد: البته در تجویز داروهای دست‌ساز آگاهی پزشک به تمام مواد ترکیبی آن مهم است به طوری که وی باید بداند که برای چه نوع پوستی (چرب یا خشک) و چه قسمتی از پوست (سر، دست و پا) از چه نوع موادی استفاده کند.

وی در خصوص طریقه نگهداری داروهای پوستی افزود: معمولا در داروهای دست‌ساز مواد نگهدارنده وجود ندارد و در مواردی خاص هم تنها یک ماه از آن نگهداری می‌کند. همچنین داروهای پوست با ماسک‌ها باید دور از آفتاب و در هوای خنک نگهداری شوند.

هر نوع مواد بهداشتی را مصرف نکنید

 از سوی دیگر مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی و آرایشی  بهداشتی وزارت بهداشت با هشدار نسبت به فرآورده‌های آرایشی  بهداشتی قاچاق گفت: برای ورود هر ماده آرایشی  بهداشتی به کشور، ثبت شرکت تولیدکننده خارجی در وزارت بهداشت الزامی است.

دکتر هدایت حسینی ، با بیان این مطلب گفت: بر این اساس ابتدا باید شرایط تولید فرآورده‌ها، برگه‌های آنالیز و کنترل‌های آزمایشگاهی این مواد بررسی شود. حتی در مواردی بازدید کارشناسان وزارت بهداشت از واحد مربوطه لازم است. به این ترتیب پس از تایید شرایط فنی  بهداشتی آن واحد تولیدی، اجازه ورود مواد به داخل کشور صادر می‌شود.

به گفته مدیرکل نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی از سال ۸۴ تاکنون حدود ۴۲۰ منبع خارجی تولیدکننده فرآورده‌های آرایشی  بهداشتی در وزارت بهداشت ثبت شده است؛ از این ۴۲۰ منبع حدود ۷۷۰۰ قلم فرآورده آرایشی  بهداشتی به کشور وارد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده در رابطه با جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های آرایشی  بهداشتی گفت: چند محور در رابطه با جلوگیری از قاچاق این فرآورده‌ها، در وزارت بهداشت پیگیری می‌شود. در این رابطه طی چند سال اخیر سعی شده است تا جایی که به بحث سلامت و بهداشت لطمه‌ای نخورد، با روان‌سازی و تسهیل واردات به ورود این کالاها به صورت قانونی کمک شود و افراد کمتر به سوی ورود کالاهای قاچاق بروند.

دکتر هدایت حسینی دراین‌باره با تاکید بر مباحث فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه عوارض کالاهای آرایشی  بهداشتی قاچاق و غیربهداشتی بودن آنها، ادامه داد: در این زمینه به صورت مرتب و شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شده که کالاهای قاچاق ممکن است از نظر سلامت و ایمنی، مصرف‌کننده را دچار مخاطره کند. به این ترتیب از آنجا که مشخص نیست این فرآورده‌ها در کجا و از چه موادی تولید، با چه شرایطی به کشور منتقل شده و به دست مصرف‌کننده رسیده، ممکن است بیماری‌های پوستی، التهاب‌ها و ناراحتی‌های مختلف را ایجاد کند.

مدیرکل نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی در ادامه افزود: همچنین با توجه به این که مشخص نیست فرآورده‌های آرایشی  بهداشتی قاچاق از چه موادی تشکیل شده، ممکن است از نظر مسائل شرعی نیز مشکل داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد