بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

پاسخ به سوال های رایج در رابطه با پوست و مو

من روی بازوهام جوش میزنه و وقتی چرک رو از توی جوشها درمی آوررم لکه می شه و جاش میمونه الان بازوهام پر از لکه است چیکار کنم که این لکه ها برن؟
جوشهای جوانی علاوه بر صورت روی بازوها، سینه و پشت نیز دیده میشود و در این نواحی معمولاً با خارش میباشد. نباید جوشها را دستکاری کرد و آنها را فشار داد چون باعث تشدید التهاب و احتمال لکه شدن و ماندن جای آن بصورت فرو رفتگی است. لکه های جوش بمرور از بین میروند ناراحت نباشید. جوشها را درمان کنید و با مرور زمان این لکه ها از بین خواهند رفت.

 جوش روی سر را باید چکار کرد؟
جوش سر قسمتی از بیماری درماتیت سبوره میباشد که یک بیماری مزمن پوستی است و با استرس و تغییر فصل فعال میشود. عامل آن را نوعی مخمر میدانند که روی پوست همه افراد دیده میشود و بعضی از افراد به محصولات تخمیر این مخمر حساس میباشند. درمان قطعی وجود ندارد ولی برای از بین بردن ضایعه و خارش همراه از استروئیدهای موضعی به صورت لوسیون و همچنین شامپوهای ضد قارچی استفاده میشود. این حساسیت به مرور زمان بر طرف میشود. البته ممکن است علت جوش روی سر عدم رعایت بهداشت فردی و شستشوی با فاصله زیاد سر باشد.

در ناحیه ی شرمگاهی من جوشهای چرکین می زند.چرا؟
جوشهای چرکی در این ناحیه بیشتر علت عفونی دارد بخصوص با میکروبهای مقاوم بهتر است توسط یک پزشک متخصص نمونه برداری کشت میکروبی از ناحیه صورت گیرد.

آیا راهی برای از بین بردن لکه بعد از جوش و زخم وجود دارد؟
در بعضی افراد لکه های جای جوش و زخم تا مدتی میماند و خود بخود از بین میرود ناراحت نباشید و صبر کنید خوب میشود.

آیا به جز روش لیزر راه دیگری برای از بین بردن جای جوش وجود دارد و اگر دارویی وجود دارد لطفا معرفی بکنید؟
راههای زیادی برای از بین بردن جای جوش وجود دارد که بر حسب نوع پوست و جای جوش انتخاب میشود . شما بهتر است توسط یک پزشک متخصص معاینه شوید تا بهترین راه انتخاب شود.

 از جمله : لایه برداری - میکرودرم ابرژن (microdermabresion) - سالابرژن (salabresion ) ساب سیژن(subcision ) و راههای دیگر…

در مورد جوشهای صورت مطالب بنویسید یعنی اینکه چطور می شه از شر جوشهای صورت خلاص شد؟

با افزایش سن و تنظیم شدن هورمونهای بدن جوشها فروکش می کنند. در این مدت باید از داروهای موضعی و خوراکی جهت بهبودی جوش باید استفاده کرد تا از عوارض جوش مانند لکه و ماندن جای جوش در امان بود

من هر چه داروی ضد جوش مصرف کردم و به هر دکتری مراجعه کردم جوشهای صورتم خوب نشد .یک تا دو هفته بعد از عادت ماهانه صورتم جوشهای بزرگ و قرمز میزند .مشکل هورمونی هم ندارم چون داروی هورمونی هم خوردم اما خوب نشد. چه کنم؟ چند وقت دیگه هم باید به مجلسی بروم چه کرمی بزنم که لا اقل جوشهایم دیده نشود؟    

 همانطور که قبلاْ نیز گفته شد جوش صورت میتواند به علل اثرات هورمونی که باعث افزایش ترشح چربی میشود - وجود بعضی میکروبها در سطح پوست - تغییر در پوسته ریزی در منافذ غدد چربی باشد. درمانهای متنوعی برای جوش وجود دارد که بسته به علت آن باید درمان صورت گیرد. کسانی که جوش صورت دارند از مصرف هر نوع کرم و یا پمادی که باعث چرب شدن صورت میشود اجتناب کنند . همچنین از کرم پودر و پن کک .

آیا قرص آکوتان روی جوشهای ناشی از استرس موثر است ؟ روی جوشهای هورمونی چطور ؟
کپسول راکوتان باعث کم شدن و گاهی متوقف شدن ترشح چربی میشود و شایعترین عارضه آن خشکی پوست و مخاط میباشد و در بیشتر جوشها موثر است ولی چون عارضه زیادی دارد بیشتر در مواقع شدید بودن جوش و در مواردی که جوش به داروهای دیگر جواب نمیدهد استفاده میشود.

آیا داروی سیپروترون برای در مان آکنه خوب است و عوارض جانبی برای کاهش اسپرم و بچه دار شدن من که مرد ۳۳ ساله هستم ندارد؟

داروی سیپروترون را در خانمهایی که از نظر هورمونی اختلال دارند و ریزش مو و جوش دارند استفاده میکنند ولی تا بحال در مصرف این دارو در آقایان تجربه ای ندارم . این دارو حاوی ۳۵ میکرو گرم استروژن است و میتواند اثرات نا مطلوب در آقایان ایجاد کند از جمله بزرگ شدن سینه و چون یک ضد آندروژن است میتواند در تولید اسپرم  اختلال ایجاد کند.

رشد ابرو و موهای جاهای دیگر چطور است؟

رشد مو بستگی به رژیم غذائی و اثرات هورمونی در نواحی خاص ( موهای پیشانی سر - زیر بغل - نواحی جنسی و…) و همچنین به سرشت افراد و سرعت رشد مو در در قسمتهای مختلف بدن دارد . در مورد رشد مو در ابرو چون این ناحیه از بدن دارای رشد ضعیفی است و زمان بیشتری نیاز دارد تا مو رشد کند پس دلواپس نباشید خود را تقویت کنید از میوه جات استفاده کنید و نیازی به هیچ داروئی ندارید.در ضمن بیماری گواتر باعث تاخیر در رشد مو میشود و باعث شکنندگی مو میگردد.

من اصلاح که میکنم خیلی زود ریشام در میاد. صبح بزنم شب در اومده. همه هم تعجب میکنن. البته منظورم اینه سرعت رشدشون خیلی از بقیه مردم بیشتره. ایرادی در من آیا هست؟
رشد مو در افراد مختلف متفاوت است و نشانه هیچ نوع بیماری نیست  البته اگر علائم دیگری همراه با این وضعیت دارید میتواند در تشخیص بیماری کمک کننده باشد ولی صرف رشد سریع مو نشانه بیماری نیست.

آیا ریزش مو از نوع آلوپسی درمان می شود تاکنون راهی برای درمان بیماری پیدا شده است؟ حتما خیر!!! علت آن چیست؟ شما چه درمانی را پیشنهاد میکنید؟
هر نوع ریزش مو را آلوپسی مینامند. اکثر موارد درمان لازمه وجود دارد. به گمانم منظور شما آلوپسی آره آتا میباشد اگر اینطور باشه بلی این هم درمان خاص خود را دارا میباشد.

من مدتی است که ازایران خارج شده ام. و در این مدت ریزش شدید مو دارم وکاهش ان بوضوح دیده میشود . تار موهها نازکتر وشکننده شده البته من  از رواکوتن استفاده میکردم و بمدت دو ماه وبعد قطع کردم در حال حاضر  باردارم . لطفا من را اهنمائی کنید .متشکرم.ضمنا شامپو من پنتین است ؟
ریزش مو علل فراوانی دارد در مورد شما هم داروی راکوتانی که قبلاْ استفاده میکرید و هم حاملگی میتوانند علت ریزش مو باشند. در اوائل حاملگی ریزش شدید مو داریم ولی با گذشت چند ماه ریزش کم شده و در بعد از زایمان دوباره شروع میشود. آهن نیاز بدن شما در این دوران زیاد است از قرص و یا کپسول آهن استفاده کنید و از میوجات و سبزیجات تازه مصرف نمایید.( مسافرت و دوری از اقوام که باعث دلتنگی میشود نیز در ریزش نقش دارند).
چندین سال است که دچار ریزش مو هستم که در فصول مختلف شدت آن کم و زیاد می شود ولی تا بحال هیچ قسمتی از موی سرم خالی نشده و فقط موهایم کم پشت تر شده .آیا درست است که هر پیاز مو توانائی چند بار رشد مو را دارد .یعنی بعد از این مدت خواهد مرد.آیا کسی که دچار ریزش عمومی سر می باشد و علت ان ارثی هم نباشد می تواند از قرص پروپشیا استفاده کند ؟
ریزش فصلی مو بیشتر بعلت تغییر در آب و هوا و رفتار انسان میباشد همچنین کمبود املاح خونی و ویتامین. از موقع تولد تا مرگ پیاز مو رشد دارد ولی زیاد نمیشود و با گذشت سن مقداری از آن کم میشود ولی زمان معین و رشد محدودی ندارد. پروپشیا فقط در موارد ارثی - هورمونی موثر است.

می خواستم بدانم که چطور میتوان در هنگام شیمی درمانی از ریزش شدید مو جلوگیری کرد این بیمار توده در سینه داشته که توده برداشته شده وطوری بوده که سینه را میتوانستد حفظ کنند ویک چهارم برداشته شده ؟
داروهای شیمی درمانی از داروهائی هستند که روی خیلی از ارگانهای بدن بخصوص آنها که رشد سریع دارند اثر میگذارند و مو نیز جزء این گروه میباشد. داروی خاصی که جلو این اثر را بگیرد بطور اختصاصی وجود ندارد ولی با قطع دارو این امیدواری وجود دارد که موها شروع به رشد کنند و جای نگرانی نیست.

در چه غذاهایی روی هست؟
روی عنصری است که برای رشد سلولهای مغزی و عصبی حیاتی است همچنین در سالم بودن سیستم ایمنی. هورمونهای جنسی . و رشد مو و ناخن نیاز است.
صدف خوراکی - گوشت قرمز - جگر سیاه یا کبد - غذاهای دریائی - مرغ و خروس - ذرت - دانه های روغنی - سبزیجات - خامه و حبوبات دارای این عنصر حیاتی هستند. همچنین گفتن این نکته بنظر ضروری میرسد که روی در شیر مادر خیلی بهتر از روی داخل شیر خشک جذب میشود .

می خواستم از حضور جنابعالی سوال کنم کپسول سولفات روی برای چه منظوری است ایا برای ریزش مو خوب است؟ و آیا عوارضی نیز دارد؟ و آیا همه موهای بدن را تقویت میکند؟
این کپسول حاوی روی میباشد و روی در بدن جزء املاح فلزی کمیاب است. روی در رشد و عملکرد سلولهای عصبی - سلولهای پوستی - مو و سلولهای جنسی ( اسپرم و تخمک ) نقش دارد کمبود این فلز در بدن باعث التهاب ـ قرمزی و حتی زخم شدن پوست اطراف سوراخهای پوست ( اطراف دهان و مقعد ) و نواحی زیر بغل و کشاله ران و زیر زانو و…میشود.
همچنین باعث کمبود رشد و ریزش مو و تا حدی روی عملکرد سلولهای عصبی تاثیر میگذارد و در صورت تشدید کمبود حتی میتواند در نا باروری نقش داشته باشد.
چون این فلز برای بدن نیاز است و در غذا بمقدار کم وجود دارد خوردن این دارو اثر سوئی ندارد.
بیشتر روی موهائی تاثیر دارد که وابسته به هورمون باشند و اثر ضد هورمونی اعمال میکند ولی باعث ضخیم شدن موها دیگر نمیشود.

درمان ریزش مو آندروژنیک ( طاسی مردانه ):

درمانهای متفاوتی وجود دارد و تمام اینها نیاز به استفاده مداوم و طولانی مدت دارند..از زدن مینوکسیدیل و مصرف پروژسترون موضعی تا مصرف قرص فناستریت…همگی باید بطور مداوم مصرف شوند. داروی جدید در این زمینه مصرف قرصهای پروپشیا که فناسترید یک میلی گرمی میباشد است این قرص در یک در صد افرادی که آن را مصرف میکنند کاهش تمایل جنسی ایجاد میکند که با قطع دارو برگشت پذیر میباشد.

مشکل استفاده آن در وضع کنونی گرانی آن میباشد که نوع خارجی آن هر قرص حدود هزارو ششصد تومان است و چون باید روزانه یک قرص مصرف شود بعبارتی نزدیک به چهل و هشت هزار تومان ماهیانه مخارج دارد. البته نوع داخلی آن نیز تولید شده که قیمت آن حدود یک دهم نوع خارجی میباشد ولی کمیاب است.

آیا قرص فنسترید عوارض هورمونی برای مرد ها ندارد؟
در حقیقت این قرص یک ضد هورمون است و دریک درصد افراد کاهش میل جنسی ایجاد میکند.

استفاده از پروپشیا دائمی است؟
در ریزش مو که بعلت هورمونی میباشد از این دارو استفاده میشود و مصرف دائمی است چون با قطع آن دوباره ریزش شروع میشود.

من مدتی است که ریزش مو دارم و بطوری که پوست سرم دیده می شود البته ریزی موی من ارثی است . من مدت یک سال است که از ماینوکسیدیل استفاده می کنم . ریزش را کند کرده اما متوقف نکرده . الان   از پروپشیا استفاده می کنم و تغییر محسوسی ندیدم .آیا هنوز هم به دارو می توانم اطمینان کنم ؟ بهتر تیست که جراحی پیوند موهای پشت سر به جلو را انجام دهم ؟ هزینه ای عمل حدودا چقدر است ؟
مصرف مینوکسیدیل و پروپشیا طولانی مدت هست همین که جلو ریزش را گرفته اند امیدوار کننده است. در مورد پیوند مو هم با پزشک متخصص پوست و مو مشاوره فرمائید.

موهای سرم به شدت ریزش دارند . نزد دکتر پوست متخصص هم رفته ام ولی همگی لوسین ماینوکسیدیل و قرصهای کوچکی که الان اسمش یادم نیست (و خیلی هم گران قیمت هستند و برای بیماریهای پروستات هم مصرف می شود ) و شامپوهای سولفور و … را معرفی می کنند. تا بحال در اثر مصرف این داروها بهبودی حاصل نشده و حتی موهای اطراف (شقیقه ها)زیاد خالی شده اند. در ضمن پدرم هم ریزش مو نداشته و حالا در سن جوانی موهایش شروع به ریختن کرده است. فقط در خانواده ما دائی بنده کاملا طاس شده ولی در سنین جوانی کاملا مو داشته است. از شما تقاضامندم بنده راهنمایی بفرمایید که آیا داروها موثرند یا نه؟ و آیا این بیماری زمینه ژنتیکی دارد یا نه؟ چه باید بکنم؟
ریزش مو در ناحیه جلو سر بدون ریزش در نواحی دیگر سر بعلت هورمون میباشد و زمینه ژنتیکی دارد و برای هر کس ژنتیک تعیین میکند که در چه سنی این ریزش شروع شود یکی زود و دیگری دیرتر. با توصیفی که کرده اید شما هم جزء این افراد هستید. از داروهای ذکر شده استفاده کنید و در طولانی مدت جواب بگیرید. اگر در هر مرحله ای دارو را قطع کنید دوباره ریزش شروع میشود. البته قرصی را که گفتید کمتر از قرص اصلی یعنی پروپشیا ( فنسترید یک میلی گرمی ) موثر است.

 در مورد مینوکسیدیل:

این داروی موضعی برای جلوگیری از ریزش مو در افرادی که ریزش مو بصورت هورمونی دارند ( یعنی در قسمت جلوی سر ) استفاده میشود و دائمی میباشد چون در صورت قطع آن ریزش دوباره شروع میشود. اثرات این دارو بصورت افزایش جریان خون در سطح پوست و در نتیجه تغذیه بیشتر موها و مقداری اثرات ضد هورمونی دارد.

بعضی از افراد به این دارو حساسیت دارند و با مصرف آن خارش و قرمزی ایجاد میشود که در صورت بروز حساسیت باید از آن اجتناب کنند.

آیا هنوز از داروی ماینوکسیدیل برای ریزش مو استفاده می شود یا خیر؟
این دارو همچنان برای ریزش موی ارثی یا هورمونی استفاده میشود و در بعضی مواقع دیگر با صلاحدید پزشک متخصص مصرف دارد.

ایا مصرف طولانی مدت ماینوکسیدیل ضرری ندارد پسر من دو سال است که استفاده می کند؟
تا بحال از مصرف طولانی مدت و عوارض آن حرفی به میان نیامده است و اثر این دارو در طولانی مدت استفاده کردن آن است.

قرصهای پروپشیا برای چی برای ریزش مو خوب چون به قیمتش می ارزه یا ماینوکسیدل بهتر؟
با مصرف پروپشیا از تبدیل شدن هورمون آندروژن به نوع فعال آن جلوگیری میشود این قرصها چون از خارج وارد میشود گران میباشد. البته نوع ایرانی آن هم وارد بازار شده که قیمت آن خیلی ارزانتر است ولی بمقدار کافی نیست.

ماینوکسیدیل باعث ضخیم شدن موهای میشود ( در همان ناحیه که مصرف میشود ) همچنین خونرسانی را به ناحیه مصرفی زیادتر میکند که باعث رشد و تقویت موها میگردد. هر دو دارو مفید هستند و بیشتر بصورت مکمل اثر میکنند.

می خواستم بدونم فرق ماینوکسیدیل با ماینوکسیدیل کمپاند چیه؟ آیا ترتینوئین ضرر نداره ؟ اعتیاد ایجاد نمیکنه؟

در نوع کمپاند در حدود بیست و پنچ هزارم تره تینوئین وجود دارد که میتواند در اثر بخشی ماینوکسیدیل کمک کننده باشد. تره تینویئن هیچ ضرری ندارد و اعتیاد هم ایجاد نمیکند. در ضمن مقدار ماینوکسیدیل در نوع کمپاند نیم در صد است.

پسری هستم که به علت ریزش موی سر با تجویز پزشک ماینوکسیدیل مصرف می کنم ولی اکنون مدتی است که پوست سرم دچار خارش شدید همراه با دانه های قرمز رنگ خارش داری شبیه جوش شده و هر دکتری هم که رفته ام نتیجه ای نگرفته ام . همچنین از وقتی که این خارش ها پدید آمده موی سرم در نواحی خارش دار دچار ریزش شدید شده. از شما خواهش می کنم راهنماییم کنید؟
شما دچار حساسیت به محلول ماینوکسیدیل شدهاید باید آن را سریعاْ قطع کنید و جهت درمان این التهاب به پزشک متخصص مراجعه کنید در مورد ریزش سر هم باید از داروهای دیگر با تجویز پزشکتان مثل فنسترید استفاده کنید.

من جوانی هستم که دچار ریزش مو شدم و به توصیه دکتر خود از ماینوکسیدیل استفاده می کنم اما وقتی از این محلول استفاده می کنم ریزش موهام بیشتر میشه یعنی چند برابر میشه که خیلی نگران کننده است آخه آدم وقتی داروئی رو مصرف می کنه انتظار داره که مریضیش بهبود پیدا کنه در صورتی که این محلول با افزایش ریزش مو ، منو تو استفاده ازش ناامید کرده در ضمن باعث شوره در سر می می شود .

مصرف ماینوکسیدیل در شروع در بعضی افراد باعث تشدید در ریزش مو میشود ولی در ادامه ریزش مو را بهبود میبخشد . شما بدون نگرانی آن را مصرف کنید. فقط در موقعی که پوست سر قرمز شود و یا با مصرف ماینوکسیدیل خارش بوجود آید نباید از آن استفاده کرد.

ریزش مو در خانمها:
ریزش مو علل فراوانی دارد که مربوط به سیستم داخلی بدن - بیماریهای داخلی و پوستی - کمبود املاح و ویتامینها - تغییرات هورمونی - مصرف داروها و هیجانات روحی و روانی و غیره…… میشود.
شایعترین علت ریزش مو در خانمها بخصوص جوانترها کمبود آهن میباشد. کمبود آهن قبل از اینکه روی سلولهای خونی تاثیر بگذارد میتواند باعث ریزش مو شود .

در هر ماه مقدار زیادی آهن بعلت عادت ماهیانه از بدن خانمها دفع میشود و این گروه در معرض شدید کمبود آهن هستند. تغذیه مناسب و تامین کمبود میتواند این مشکل را رفع کند.البته علل دیگر نیز در ریزش مو در این گروه میتواند نقش داشته باشد.

می خواستم بدونم اگه دارو پروپشِا برا خانوما استفاده نمِشه پس برای مورده رِیزس مو که ارثی باشه چه داروِیی استفاده مِشه ؟
پروپشیا یا همان فنسترید هم  در آقایان وهم در خانومها مصرف میشود بعلاوه در خانومها از داروهای هورمونی دیگر از جمله سیپروترون و قرصهای ضد بارداری مصرف میگردد در خانمها در سن باروری باید با احتیاط از این دارو استفاده کرد چون روی جنین شدیداً اثر میگذارد و باعث ناهنجاریهای جنینی میشود.

مشکله کمی مو که ارثی باشه یعنی مو از همون بچگی کم باشه در واقع یعنی مویی نباشه که بریزه (نه اینکه اصلآ نباشه کم باشه) راهی برای پر کردنش هست یا نه(البته برای خانومها)؟
با کاشت مو میتوان این تُنکی مو را از بین برد. اگر موها نازک باشند از دارو برای ضخیم شدن آنها استفاده میشود. در این موارد خانمها و آقایان فرقی نمیکنند.

من دختری  هستم که به صورت ارثی موهای نازک و کم پشتی دارم.اما تا مدتی پیش اصلا ریزش مو نداشتم و موهایم کم تر نمی شد. ولی جدیدن ریزش موهایم بیشتر شده و من را نگران میکند. لطفا برای جلو گیری از ریزش مو مرا راهنمایی کنید.
شایعترین علت ریزش مو در خانمها کمبود آهن است .

من دختری ۲۲ ساله هستم و طبق نظر پزشکان ریزش مو مردانه دارم الان حدود ۹ ماه است که قرص اسپیرونولاکتون واز طرفی ماینوکسیدیل و فیتوفنر و ویتامین های مختلف مصرف میکنم ولی الان موهای جلوی سرم خیلی خالی شده و واقعا عذابم می دهد . چکارکنم؟
البته بسته به جواب آزمایش و سونوگرافی من این گونه بیماران را درمان میکنم. این گونه افراد گاهی نیاز به داروهای هورمونی نیز دارند و جواب به درمان در طولانی مدت حاصل میشود و این مدت زیاد نیست در صورتی که شما آزمایشات هورمونی و سونوگرافی تخمدانها را دارید با ایمیل برای من بفرستید و در صورت مقتضی به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

موهای سرم از خیلی وقت پیش سفید شدن و این خیلی عصبیم کرده لطفا بگید چکار کنم؟
سفیدی مو در سنین پایین در بیشتر مواقع ارثی میباشد و درمان قطعی ندارد. ولی در مواقعی جز ارثی میتوان به موارد زیر اشاره کرد : کمبود املاح خونی مثل روی - مس . کمبود ویتامین مثل بیوتین و دیگر ویتامین های گروه بی . اعصاب نیز در سفید شدن مو دخیل میباشد به صورتی که بیشتر ناحیه شقیقه دچار سفیدی میشود.

برای اینکه بتوان از سفید شدن زودرس موها جلوگیری کرد چکار باید کرد. قبلا در یکی از متنها گفته اید که سفید شدن زودرس موها علاوه بر ارثی می تواند به علت کمبود املاح خونی و ویتامین باشد. چه مواد غذائی را شما پیشنهاد می کنید که با خوردن آنها از سفید شدن موها تا حدی جلوگیری کرد؟
میوجات و سبزیجات غنی از ویتامین گروه بی هستند که میتوانند برای سلامت مو مفید باشند. املاح مس و روی بوفور در گوشت و جگر سیاه وجود دارد. محصولات دریائی نیز حاوی مواد مفید برای سلامت پوست و مو هستند.

علت جوش زدن بعد از اصلاح صورت در خانمها چیست و چگونه می توان آن را درمان کرد؟ 

هر گونه ضربه و تروما به پوست میتواند باعث التهاب شود. چون با اصلاح صورت مو از ریشه کنده میشود میتواند در همان قسمت باعث التهاب شود و بصورت جوش خود را نشان دهد. پوست افراد به ضربه وارده واکنشهای متفاوتی نشان میدهند. یعنی یک ضربه همانند در پوست دو نفر واکنش یکسانی ندارد که مربوط به حساس بودن پوست افراد میباشد.
در ضمن در پوست افراد متفاوت میکروبهای مختلفی وجود دارد که فلورای طبیعی پوست میباشند و در مواقع طبیعی هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نمیکنند ولی در مواقعی که پوست به دلایلی آسیب ببیند این میکروبها تزاید پیدا کرده و باعث عفونت در همان ناحیه میشوند. میکروبهای خاصی از قبیل استافیلوکوک طلائی در این مواقع بیشتر باعث عفونت میگردند.
بهتر است قبل از اصلاح پوست صورت با محلولهای استریل کننده از قبیل الکل هفتاد درجه تمیز شود و اگر هنوز التهاب ایجاد میشود از کرمهای ضد التهاب از قبیل هیدروکورتیزون مصرف شود.

چگونه می توان از جوش زدن بعد از شیو کردن ناحیه زیر بغل و تناسلی جلوگیری کرد؟
هر چند قبلاْ جواب داده شده ولی باید بگویم که بعضی از پوستها حساس میباشند و با کمترین آسیب از خود واکنش نشان میدهند و چون در ناحیه یک سری میکروب وجود دارد خیلی سریع رشد میکنند و باعث جوش و حتی جوشهای چرکی میشوند.

در ضمن بعضی از میکروبهای فرصت طلب نیز گاهی دیده میشود که باید درمان خاص خود را انجام داد. باید از محلول و کرمهای ضد باکتری قبل از شیو و کرمهای ضد حساسیت بعد از شیو استفاده شود. برای نتیخه بهتر به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

من هر موقع صورتم را با بند اصلاح می کنم جوشهای بسیار بسیار زیاد و شدیدی در پوستم ظاهر میشود بطوریکه دیگر از این کار منصرف شده ام .لطفا بگویید برای رفع این مشکل چکار کنم؟ اگر از بند استفاده نکنم با توجه به این پوست حساسم از چه روشی برای از بین بردن موهای صورتم استفاده نمایم؟
بعضی از پوستها حساس میباشند و با کمترین آسیب به پوست واکنش شدیدی از خود نشان میدهند و همچنین چون روی پوست همه افراد میکروب وجود دارد بعضی از این میکروبها میتوانند باعث این مشکل شوند. قبل از بند انداختن از محلولهای ضد عفونی کننده استفاده کنید و بعد از آن نیز از کمپرس آب سرد و یا یخ روی ناحیه استفاده کنید. راه دیگر از بین بردن دائمی این موها است که بوسیله لیزر و یا الکترولیز میتوان استفاده کرد.

هر وسیله ای موهای زائد را بر میدارم تبدیل به جوش های قرمز درشت و گاهی چرکی می شود. می خواهم بدانم می شود با راهنمایی شما خود درمانی کنم؟ و اگر ممکن است لطفا راهنمایی ام کنید که چطور این جوش ها را از بین ببرم؟
در این ناحیه میکروبهای طبیعی که در سطح پوست وجود دارند بوفور دیده میشود. مهمترین میکروب که باعث این جوشها میشود بنام استافیلوکوک طلائی است و باید برای آن یک دوره آنتی بیوتیک که روی این میکروب موثر است استفاده کنید. به یک پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

من رفتم دکتر برای ریزش مو و کمی مو به من هورمون دیان داده به من گفته هورمونه مردونه داری که رو موهات اثر می ذاره و باعث ریزش می شه.حالا من نمی دونم هورمون رو مصرف کنم یا نه؟
همانطور که قبلاْ گفتم علل ریزش مو زیاده یکی از علل این ریزش بعلت تغییرات هورمونی میباشد که معمولاْ ارثی است. در این نوع ریزش هورمون مسئول هورمون مردانگی یا همان آندروژن است.در بدن زنها مقداری هورمون مردانگی تولید میشود همچنان که در بدن مردها نیز مقداری هورمون زنانگی وجود دارد. خانمهائی که این هورمون در آنها بالاست و یا پوست به مقدار طبیعی این هورمون حساس میباشد احتمال ریزش مو در آنها ( جلوی سر فقط وابسته به هورمون میباشد ) بالاست و در این افراد احتمال موهای زائد نیز زیاد میباشد.

همچنین ایجاد جوشهای مقاوم به درمان. شما با مصرف این دارو ( البته اگر تشخیص صحیح باشد ) اثر پوستی هورمون مردانگی را از بین میبرید و باعث توقف ریزش مو در جلوی سر و توقف رشد موهای زائد میشوید.

نوشتی که لیزر موهای زاید موجب از بین رفتن دایم میشود ولی مقاله های جدید عنوان میکنند حدود دو سال بعد لیزرتراپی ما با عود هیرسوتیسم روبرو هستیم.
اگر به جنین شناسی نظری بیندازید خواهید فهمید که یک سری از سلولهای بدن برای همیشه ثابت هستند ( از بدو تولد تا مرگ ) و تزایدی ندارند و با گذشت سن از تعداد آنها بعلت کهولت کم میشود . از جمله این سلولها میتوان سلولهای عصبی - رنگدانه ساز و سلولهای ایجاد کننده مو را نام برد. از بدو تولد تعداد فولیکولهای مو ثابت است و با گذشت زمان تعداد آن کم میشود و هیچوقت به آنها اضافه نمیشود. در بدو تولد موها بیشتر کرکی هستند و با گذشت زمان به قطر آنها افزوده میشود .

بجز در کف دست و پا - لب - ناحیه تناسلی و مخاطات همه جای بدن دارای مو میباشد که بصورت خیلی نازک وجود دارند و در زمانی که تحریکات هورمونی باعث ضخیم شدن آنها میگردد دیده میشوند . این تغییرات هورمونی در سنین بلوغ در آقایان باعث ایجاد ریش و سبیل و موهای ناحیه عانه میشود و در خانمها فقط رویش مو در ناحیه عانه داریم . حال اگر آندروژن در خانومها افزایش یابد باعث هیرسوتیسم ( رویش مو مثل آقایان ) میگردد.

وقتی کسی لیزر و یا الکترولیز میکند ریشه مو از بین میرود و سلولهای زایای مو دیگر وجود ندارند  -البته اگر بطور صحیح انجام گیرد - البته اگر زمینه هورمونی که باعث هیرسوتیسم میشود همچنان باقی باشد موهای دیگر که کرکی هستند تحت تاثیر هورمون ضخیم میشوند و ایجاد هیرسوتیسم میکنند ولی موهایی که از بین رفته اند دیگر رشد ندارند.

در مورد لیزر موهای صورت توضیح دهید. آیا انواع مختلفی دارد؟ آیا لیزر مثل جرقه است و مو ها را می سوزاند و یا انواع دیگری از لیزر هم وجود دارد؟ آیا روی پوست اثر می گذارد؟

لیزرهای مختلفی با کار متفاوتی وجود دارد و لیزر برای از بین بردن مو ریشه مو را از بین میبرد و تمام لیزرها با حرارت کار میکنند. با کار لیزر به سطح پوست نیز امکان دارد تا حدی اثر بگذارد ولی کم.

موی ابرو های من کم پشت و در واقع خالی است چطور میتوانم ترمیم کنم بطوریکه زیاد پر پشت و سیاه هم نشود در واقع تابلو نشویم مرکز خوبی سراغ دارید بفرمائید ضمنا حدودا چقدر هزینه در بر داری؟
اول از همه باید علت ریزش مو را فهمید و بعد اقدام به درمان کرد . آخرین راه درمانی پیوند مو است که در هر شهری پزشکان متخصصی هستند که این کار را انجام میدهند.

من می خواستم در مورد کاشت مو سوال کنم ؟ به چه نحوی انجام میشه؟ چیزی که تا به حال سوال نشده و من نمیدانم اینه که آیا عمل جراحی صورت میگیره یه نه؟ چطوری مو کاشته میشه؟ عوارضی هم داره  یا نه؟ اگه این موها بعدآ رشد نکردن چه باید کرد؟ آیا موسسه‌ای میتونین معرفی کنین؟ در مورد هزینه کاشت مو هم اگر بگین ممنون میشم؟
نحوه کاشت مو به این صورت است که موهای فرد را از پشت سر توسط عمل جراحی برداشته و در جلو سر بطور دانه دانه میکارند یعنی در حقیقت نشا کاری. نیاز به عمل دارد ولی بطور سرپائی انجام میگیرد.

 هر نوع عمل بسته به وسعت و محل میتواند عوارضی داشته باشد. اگر کاشت مو توسط فرد مجربی صورت گیرد و پوست سر و موها خوب باشند در بیشتر مواقع موها رشد میکنند. در هر شهری پزشکانی وجود دارند که این عمل را انجام میدهند و هزینه آن را نیز پزشک تعیین میکند.

در مورد کاشت مو اون دسته مویی که از پشت سر بر میدارن جاشون چی می شه موها رو از ریشه برمیدارن؟عملش بیهوشی هم داره؟
جای موهائی که برای کاشت مو از پشت سر برمیدارند با بخیه میدوزند و جای آن دیده نمیشود. موها را باید با پیاز برداشت تا رشد طبیعی داشته باشند. این نوع عمل سر پائی است و نیاز به بیهوشی ندارد.
می خواستم بدانم بر روی سر انسان معمولا چند تار مو وجود دارد و فردی که میخواهد عمل پیوند مو انجام دهد معمولا نیاز به کاشت چند تار مو دارد ؟ آیا این عمل برگشت پذیر است ؟ یعنی ممکن است موها دوباره ریزش پیدا کنند؟

بطور تخمینی روی سر هر فرد یکصد هزار مو وجود دارد و عمر هر تار مو حدود هزار روز است و هر روز صد تار مو  بطور طبیعی میریزد. تعداد تار مو پیوندی بستگی به وسعت آن دارد هر چه وسعت محل پیوند زیادتر باشد تار موی پیوندی نیز زیادتر است. موهای پیوندی بدلیل هورمونی ریزش ندارند ولی اگر بیماری دیگری بگیرند مثل کچلی و یا بیماریهای دیگری که باعث ریزش مو میشوند ریزش پیدا میکنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
س 1389/09/10 ساعت 22:36

حدود سه هفتای لکه ی خشک قرمز رنگی پشت دست راستم زده وبسیار خارش آور است یک لکه مشابه اما کوچک در دست راستم زده و الان هم دیدم یک لکه در ران به همون صورت و اندازه همون لکه پشت دستم زده و وسط اون یک برآمدگی سفید رنگ
که سفت است وخارش میکند اما در دست چپو راست این برامدگی وجود نداشت که الان دیدم دست راستم هم داره از کرم مرطوب کننده آردن برای از بین بردن خشکی شدید استفاده می کنم خشکی موقتا خوب می شه اما وقتی کرم رو می زنم خارش شدیدی می گیره این نوع لکه کناره های دهنم هم زده وخارش اور وقرمز
در قسمت پیشانی و روی سرم جوش هایی وجود داره که بعد چند روز خوب می شه ولی جایگزین می شه دوباره موهام فرمش تغییر کرده و از حالت موجی به حالت صاف و
سیخی در امده وریزش پیدا کرده و پفش بیش تر شده پیش چه پزشکی باید رفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد