بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

برنزه کردن پوست و احتمال آفتاب سوختگی

اگر اصرار به برنزه شدن دارید اطلاعات زیر به شما کمک خواهد کرد تا آسیب وارده به پوست را به حداقل برسانید ولی به یاد داشته باشید که برنزه شدن به پوست آسیب می‌رساند و متخصصین پوست آن را توصیه نمی‌کنند.

۱- آفتاب سوختگی و برنزه شدن ناشی از اشعه ماورای بنفش‌خورشید است. مقداری که از این اشعه‌ مضر و آسیب رسان در هر زمان به پوست می‌رسد ،تحت تاثیر عواملی است از قبیل: موقع فصل سال، موقع روز، وضعیت اتمسفر زمین و نزدیکی به استوا.‌

۲- سعی کنید دچار آفتاب سوختگی نشوید. کسانی که پوست ظریف و لطیف و موهای بلوند و یا قرمز و چشمان آبی یا سبز دارند به راحتی دچار آفتاب سوختگی می‌شوند.

۳- هرچه پوست تیره‌تر باشد آفتاب را بهتر تحمل می‌کند و دیرتر دچار آفتاب سوختگی می‌شود.‌ از آفتاب میانه روز (حوالی ظهر) بپرهیزید. شانس آفتاب سوختگی در ساعات ظهر و وسط روز که خورشید در بالاترین نقطه آسمان است و به کمترین میزانی توسط اتمسفر جذب می‌شود، بیش از همیشه است.

۴- همیشه ضدآفتاب استفاده کنید. فرآورده‌هایی را انتخاب کنید که این امکان را به شما می‌دهد که کمی برنزه شوید ولی آفتاب سوخته نشوید.

۵- اگر شنا می‌کنید و یا شدیداً عرق می‌کنید حداقل هر ۲ ساعت از ضد آفتاب‌ها استفاده کنید. غالبا آنچه روی جعبه فرآورده‌های ضدآفتاب نوشته می‌شود و ادعا می‌شود با واقعیت تطبیق چندانی ندارد لذا دفعات استفاده را زیاد کنید.

۶-  به یاد داشته باشید که حتی در هوای ابرآلود و روزهای غیرآفتابی و گرفته هم ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوید.

۷- همچنین در ارتفاعات آفتاب سوختگی به سهولت بیشتر رخ می‌دهد چرا که در این نواحی میزان کمتری از اشعه ماوراء‌بنفش توسط اتمسفر جذب می‌شود. باد تاثیرات سو به اشعه ماورای بنفش را افزایش می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد