بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

راه حلی برای کاهش تهوع زنان باردار

راه حلی برای کاهش تهوع زنان باردار
 
تهوع در50 تا 70 درصد زنان باردار دیده می‌شود که معمولاً در ابتدای صبح ایجاد شده و بعد از گذشت چند ساعت بر طرف می‌شود. 
  
پریسا ترابی،رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت:به زنان باردار می‌توان توصیه کرد که صبح‌ها قبل از برخواستن از رختخواب یک تکه نان یا بیسکویت میل کنند،در طول روز به جای 3 وعده غذا 5 تا 4 وعده غذا در حجم کم مصرف کنند،در زمان آشپزی پنجره آشپزخانه را باز بگذارند تا بوی شدید و تند غذا آزار دهنده نباشد و از مصرف غذاهای چـــرب،سرخ کرده و پر ادویه یا هر غذایی که معده را تحریک می‌کند،پرهیز کنند.
ترابی اضافه کرد:در صورت بروز ناراحتی معده همراه با تهوع می‌توان از یک تکه نان یا بیسکویت برای بهبود این حالت استفاده کرد،از مایعات بین وعده‌های غذایی استفاده کنند،از آنجا که غذاها و مایعات سرد بیش از نوع گرم قابل تحمل است مایعات و غذاها را سرد مصرف کنند.
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت:زنان باردار به آرامی غذا بخورند و بعد از صرف غذا استراحت کنند،به مدت طولانی گرسنه نمانند،از رایحه‌های آزار دهنده و بوی تند برخی غذاها پرهیز کنند و هر زمان که احساس خستگی کردند،استراحت کنند.
ترابی افزود:در صورتی که با رعایت اصول تغذیه در دوران بارداری تهوع کاهش پیدا نکرد می‌توان ویتامین B6 به روش عضلانی تزریق کرد.استفاده از ویتامین‌ها توسط مادر قبل از شروع حاملگی نیز می‌تواند باعث کاهش تهوع و استفراغ در دوران بارداری شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد