بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

روابط جنسی در زندگی زناشویی


روابط جنسی در زندگی زناشویی 



برای بسیاری از زنان جوان در ایران عدم آشنایی با رابطه‌ی جنسی، اندام تناسلی خود و حتى ارضای جنسی و در مواقعى راه‌های مختلف جلوگیری از حاملگی باعث دشواری‌های زیادی در زندگی زناشویى می‌گردد. رابطه‌ای که می‌تواند زندگی دو انسان را زیباتر، گرمتر و پیوند مشترک را نزدیکتر گرداند، در موارد زیادى تنها به ارضاییکجانبه‌ی مرد و دلسردی و افسردگی روزافزون زن منجر می‌شود.

یک روانشناس ساکن بلژیک، در رساله‌ی تحقیقی خود در دانشگاه بروکسل به مسئله‌ی تلقی انسانها از مسایل جنسی و رابطه جنسى قبل از ازدواج، در ایران در کشور بلژیک و همینطور ایرانیان مهاجر مقیم این کشور پرداخته و با کار مقایسه‌ای سعی در نشان دادن تاثیر فرهنگ در نوع تلقی انسانها از این رابطه نموده است.



برای نمونه وى از دیدگاه مردان و زنان ایران در این‌باره مى‌گوید وقتی قضیه بکارت را مطرح می‌کنی، اکثریت قریب به اتفاق ایرانی‌ها به حفظ بکارت دختر اشاره می‌کنند. تقریبا درصدشان. اما، وقتی می‌پرسی نظرتان در مورد روابط جنسی قبل از ازدواج چیه، متوجه می‌شویم که عامل جنسیت در پاسخی که به این سوال می‌دهند خیلی تعیین کننده است و تفاوتهایی بین پاسخ‌های زنها با مردها مشاهده می‌کنیم که از لحاظ آماری معنی‌دار است. به این شکل که اکثریت زنهای ایرانی چیزی که مطرح می‌کنند اینست که با روابط جنسی قبل از ازدواج مخالف‌اند. در حالیکه مردهای ایرانی با اکثریت قریب به اتفاق، طرفدار حفظ بکارت‌اند، ولی با روابط جنسی قبل از ازدواج چندان مخالفتی ندارند .

گفتگو درباره رابطه جنسى تابو محسوب مى‌شود و سوالات و مسائلى در این‌باره که بویژه دختران و پسران جوان را بخود مشغول مى‌کنند، در بسیارى از مواقع بى‌جواب مى‌مانند و یا در گفتگو با همشاگردى‌ها و همسالان اغلب به شکل ناصحیح و ناشیانه، پاسخ داده مى‌شوند.

در سالهای اخیر تلاش شده که قبل از ازدواج برای زوج‌های جوان علاقمند، در کلاس‌های آموزشی درباره رابطه جنسى و راه‌هاى جلوگیرى از حاملگى توضیحاتى داده شود. اما، آیا این کلاس‌های یک تا چندساعته و بسیار کوتاه می‌توانند کمک کافى براى آنان باشند و چه کسى جوابگوى سوالات باقیمانده خواهد بود؟ چرا آموزش عمومی جوانان و بویژه زنان جوان در اینباره در مدارس و مراکز علمی انجام نمی‌گیرد؟

یکی از شرکت کنندگان در کلاسهای آموزشى مسائل جنسی قبل از ازدواج می‌گوید: «خیلی خوب بوده. مثلا بخاطر احساس شرم و حیایی که وجود دارد، ما فکر می‌کنیم خیلی چیزها گناه هست یا مثلا زشت است، حیا است ولی اینجا به ما گفتند که اینطوری نیست. می‌توانیم بهتر و راحت‌تر برخورد کنیم زن جوان دیگرى که در این کلاس‌ها شرکت کرده معتقد است: «دوست داشتم کامل‌تر و قشنگ‌تر توضیح می‌دادند. خیلی خوب بود، ولی مثلا بیشتر وارد جزییات روابط زناشویی و ازدواج و اینها مى‌شدند. بازهم فکر می‌کنم یکسری شرم و حیا هنوزبود. خوب، آدم یک کم احساس حقارت می‌کند که یک دختر جوان درباره‌ی اینجور مسایل چیزی بداند یا چرا در این باره اصلا مطالعه نکرده. از این نظر برایم یکجوری جای تعجب داشت که چرا تا بحال به این فکر نیفتاده‌ام که در اینجور مسایل مطالعاتی داشته باشم. همان اندام تناسلی، خوب، این چیزی ست که مربوط به خود خانم‌هاست، ولی من چیز زیادی از آن نمی‌دانستم. در صورتی که خیلی مهم هست. مثلا آن قسمتی که بیان کرد که به کامل شدن غرایز جنسی طرفین توجه بشود. خب، این مسلما خیلی کمک می‌کند. مثلا گفته‌اند به آقایان زودتر این حالت دست می‌دهد! خوب، وقتی که آقایان ندانند که خانم‌ها هم یک چنین حالتی دارند، مطمئنا خانم سرخورده می‌شود، اگر آن حالت اش تکمیل نشود یا ممکن است اصلا برایش مشکلی ایجاد کند آقای امینی از مربیان کلاس آموزشی مسایل جنسی درباره‌ی محتوای آموزشی و بویژه اولین رابطه‌ی جنسی بین زن و مرد جوان می‌گوید: «ما در همان ابتدا توضیح می‌دهیم که شما اولین سکس تان باید در شرایطی کاملا عاطفی، محبت آمیز باشد و از لحاظ روحی آمادگی دو طرف وجود داشته باشد. بنابراین، این را تعمیم می‌دهیم به کل کلاس و در تمام مراحل،‌ حتا در رابطه با استفاده از وسایل تنظیم خانواده، توصیه می‌کنیم که حتما وسیله‌ای انتخاب بشود که همسرشان هم موافق باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد