بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

مرز بین محبت و دوست داشتن مالکیت

ین پرسش بسیاری از انسان هاست. آنها از این که همسرشان آنها را بسیار دوست دارد، احساس خوشبختی می کنند ولی از سوی دیگر وقتی فکر می کند این دوست داشتن بیش از حد موجب محدودیت آنها شده ناراحت می شوند.

افرادی را می شناسیم که مانع تحصیلات همسر خود شده اند به این بهانه که وقتی او در منزل نیست باعث دلتنگی می گردد. این که شما بتوانید عاشقانه کنار همسرتان زندگی کنید، نشان دهنده سلامت روحی شماست ولی به یاد بسپارید مهم ترین نشانه دوست داشتن این است که هیچ وقت مانع پیشرفت و ارتباطات سازنده همسرتان نشوید.


دوست بدارید لیکن عشق را به زنجیر بدل نکنید . جبران خلیل جبران


اگر شما فکر می کنید که عاشق همسرتان هستید ولی در عمل مانع پیشرفت او می شوید، بدانید که این حس مالکیت است نه احساس عشق.حس مالکیت همراه با رفتارهایی است و اولین رفتار این که شدیداً همسر را کنترل می کنند و مانع ارتباط دوستانه او با سایر افراد یا خانواده اش می شوند.


دوم این که همیشه می ترسند همسر خود را از دست بدهند و کوچک ترین ارتباط دوستانه او را نشانه این اتفاق می دانند.

سوم این که تحمل هیچ گونه انتقادی را ندارند و فکر می کنند از چشم همسر خود افتاده اند و واکنش آنها در هنگام انتقاد، با افسردگی است یا عصبانیت. دوست بدارید لیکن عشق را به زنجیر بدل نکنید . جبران خلیل جبران
عشق

ارتباطی عاطفی

به یاد داشته باشید، ارتباط عاطفی با همسر، عالی ترین احساسی است که ممکن است شما نسبت به همسرتان داشته باشید. در این حالت شما او را دوست دارید، دوست داشته هایش را نیز دوست بدارید دوستانش را هم دوست بدارید. افرادی که واقعاً عاشق همسر خود هستند به او کمک می کنند که به آرزوهایش برسد، او را در راه رشد و پیشرفت کمک می کنند، از جان و دل مایه می گذارند که همسرتان به تعالی دست یابد.

مردان و زنان با سلامت روانی، نیاز دارند که ساعاتی را در هفته با دوستان خود باشند در داشتن محبت واقعی، شما هرگز مانع این امر نخواهید شد.
گل افرادی که مالکیت را به نام دوست داشتن و محبت تحمیل می کنند همسران خسته کننده ای هستند آنها شما  را آزار می دهند، چون به شکل عجیبی به شما احساس تملک می کنند، آنها شما را خیلی دوست دارند ولی فقط به خاطر این که جزئی از اموال آنها باشید و این سخت آزار دهنده است.

به همسرتان عشق بورزید، به نظرات و علایق و آرزوهای او احترام بگذارید. او در درجه اول یک انسان است، انسانی که در زندگی مشترک همراه شماست. زندگی مشترک و با احترام به نیازهای فردی، بسیار لذت بخش است.

فرآوری : داودی

بخش خانواده ایرانی تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد