بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

مرز بین محبت و دوست داشتن مالکیت

ین پرسش بسیاری از انسان هاست. آنها از این که همسرشان آنها را بسیار دوست دارد، احساس خوشبختی می کنند ولی از سوی دیگر وقتی فکر می کند این دوست داشتن بیش از حد موجب محدودیت آنها شده ناراحت می شوند.

افرادی را می شناسیم که مانع تحصیلات همسر خود شده اند به این بهانه که وقتی او در منزل نیست باعث دلتنگی می گردد. این که شما بتوانید عاشقانه کنار همسرتان زندگی کنید، نشان دهنده سلامت روحی شماست ولی به یاد بسپارید مهم ترین نشانه دوست داشتن این است که هیچ وقت مانع پیشرفت و ارتباطات سازنده همسرتان نشوید.


دوست بدارید لیکن عشق را به زنجیر بدل نکنید . جبران خلیل جبران


اگر شما فکر می کنید که عاشق همسرتان هستید ولی در عمل مانع پیشرفت او می شوید، بدانید که این حس مالکیت است نه احساس عشق.حس مالکیت همراه با رفتارهایی است و اولین رفتار این که شدیداً همسر را کنترل می کنند و مانع ارتباط دوستانه او با سایر افراد یا خانواده اش می شوند.

ادامه مطلب ...

نکات همسرداری ( روشهای عاشقانه)


1- همیشه نسبت به هم مؤدب باشید، این کار بسیار آسان است و در کیفیّت روابط‌‌تان تفاوت چشم‌گیری ایجاد می‌کند.

2- زمانی که برای نخستین بار همسرتان را دیدید و عاشقش شدید را به یاد بیاورید و نامه عاشقانه‌ای برایش بنویسید و طی آن جزئیات آن خاطره را برایش بازسازی نمایید.

3- داخل اتومبیل همسرتان یادداشتی بگذارید که روی آن نوشته شده : «عشق توست که چرخ‌های دنیا را می‌چرخاند».

4- وقتی در هوای سرد با هم قدم می‌زنید کت‌تان را درآورده و بر روی شانه‌هایش بیندازید.

5- به او بگویید با تمام افرادی که تاکنون دیده‌اید تفاوت چشم‌گیری دارد. این موضوع در روابط‌تان تحوّل شگفت‌انگیزی به وجود خواهد آورد.

ادامه مطلب ...

بهترین درمان کم خونی در زنان

یک متخصص زنان، مصرف مکمل‌های آهن را از جمله روش‌های درمان فقر آهن در زنان عنوان کرد و با بیان این که مصرف مکمل‌های آهن ممکن است با مشکلات گوارشی همراه باشد، گفت: در صورت بروز این مشکل توصیه می‌شود مکمل آهن قبل از خواب مصرف شود.


دکتر فرحناز کشاورزی ، بهترین شیوه برای جبران کمبود آهن را تغییر رژیم غذایی و استفاده از مکمل‌های آهن عنوان کرد و گفت: ممکن است زنان از رژیم غذایی استفاده کنند که در آن آهن به اندازه کافی وجود نداشته باشد. بنابراین باید با تغییر رژیم غذایی از مواد غذایی حاوی گوشت قرمز و حبوبات استفاده شود تا از این طریق از ابتلا به فقر آهن جلوگیری شود.


کشاورزی ادامه داد: زنان همچنین باید از انجام کارهایی که در جذب آهن اختلال ایجاد می‌کند، پرهیز کنند. به عنوان مثال نباید تا دو ساعت پس از مصرف غذا چای بنوشند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان، خونریزی‌های ماهانه، زایمان‌های ممتد، ابتلا به تالاسمی مینور و رژیم غذایی نامناسب را از جمله مهم‌ترین عوامل ابتلا به کم خونی در بانوان عنوان کرد.

منبع : isna.ir

اهمیت نظر ابراز شده مشاور ازدواج تا چه حد است؟

برای کسانی که به روابط بین فردی ثمربخش خصوصا در زندگی مشترک علاقه مند بوده و اهمیت می دهند، نظر مشاور می تواند حائز اهمیت شایانی باشد.

از آنجا که مشاور، فردی بی غرض است و هیچ گونه تعصبی نسبت به دختر یا پسر ندارد و علاقه مند به زندگی زناشویی موفقی برای زوجین است، نظریه ای مبتنی بر واقعیت ارائه می کند.

اگر چه او حقوق مادی خود را دریافت می کند، ولی عملا مسئولیت قانونی ندارد. زوجین می توانند به جواب مثبت مشاور عمل کنند و یا با وجود پاسخ منفی اقدام به ازدواج کنند و به دنبال پاسخ مثبت، متارکه نمایند.

در هر حال پس از سه جلسه مشاوره، دختر و پسر راه را انتخاب می کنند، چرا که بایستی مسائل و مشکلات زندگی مشترک را تحمل کنند.


نحوه امتیازدهی در مشاوره ازدواج چگونه است؟

حداکثر نمره برای توفیق 1000 نمره است. 500 نمره به رابطه خانوادگی دو طرف مربوط می شود که شامل ارتباط دختر و پسر می باشد.

بقیه 500 امتیاز به روابط دو نفر، تطابق هوشی، رفتاری، سنی و شخصیتی و ... تعلق می گیرد. برای این که دختر و پسر بتوانند مجوز ازدواج را دریافت کنند، بایستی حداقل امتیاز آنها از 500 بیشتر باشد.

استفاده از تکنیک خنده در روابط زناشویی

از مدت ها قبل پژوهشگران به این نتیجه دست پیدا کرده اند که یکی از فاکتورهای حیاتی برای قضاوت در مورد کیفیت رابطه، اندازه گیری میزان خوش مشربی و شوخ طبعی در آن است. اگر در یک رابطه خنده وجود داشته باشد، می توان نتیجه گرفت که آن ارتباط سالم است. زمانی که خنده و شادی متوقف شود، ارتباط به لبه پرتگاه نزدیک خواهد شد. اگر شما به دنبال آن هستید تا روابط رضایت بخش تری را چه در محیط خانه و چه در ارتباطات شغلی خود داشته باشید، باید به شادی و لبخند اهمیت داده و حس شوخ طبعی خود را نیز افزایش دهید.
در این قسمت شما را با 5 تکنیک آشنا می کنیم که به واسطه آن هم می توانید حس شوخ طبعی خود را ارتقا بخشید و هم سلامت روابط خود را تضمین کنید.
1- با تمرکز بر روی موضوعات جالب سعی در بیدار کردن حس شوخ طبعی خود داشته باشید. شاید این امر در مراحل اولیه قدری دشوار به نظر برسد، اما چیزی نخواهد گذشت که تمام اطراف خود را مملو از چیزهایی خواهید دید که باعث بیدار کردن حس خوشحالی در شما می شوند. با اتکا به این شیوه از زندگی خود نیز لذت بیشتری خواهید برد.

ادامه مطلب ...