بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

شناخت مسائل جنسی

قسمت اول


بدن انسان شامل سه حفره می باشد: 1- فضای فوقانی یا صدری  « سینه ای» که قلب و ریه ما را در خود جای داده است. 2- حفره مرکزی یا شکمی که دستگاه تغذیه در آن قرار دارند مانند معده، کبد،روده و ... 3- محوطه تحتانی یا خاصره ای که اعضاء دفع را در خود جای میدهد مانند اعضاء تناسلی یا دستگاه جنسی که اعضاء تناسلی در بین محل خروج مواد مثانه ( مجرای بول) و مخرج واقع شده است که از یک لوله تنگی که (مهبل) نامیده می شود و معمولاً 15 سانتی متر طول دارد شروع و بالاخره به رحم یا ( زهدان) ختم می شود. زهدان یک حفره ماهیچه ایست که نوزاد باید سه چهارم از یک سال عمر خود را قبل از تولد در آن بسر ببرد و آن عضوی است که اندازه شکل طبیعی آن یک گلابی کوچک پهن شده را به یاد می آورد.



بقیه در ادامه مطلب

قسمت دوم

در عقب این حفره دو رشته پهن وجود دارد که پشت آن دو رشته دو عضو کوچک و بیضی مانند قرار دارند که تخمدان نامیده می شوند در همین اعضاء است که تخم های انسانی ساخته و پرداخته می شوند . بین تخمدان ها و رحم مجاری باریکی است که در تماس با رحم در اثر چین های مخاط خود شکل دهانه یک شیپور را به خود می گیرند و روی این اصل تمام مجرا را « شیپور» می نامند و بدین طریق وقتی که تخم ساخته و پداخته شد از راه این مجرای شیپوری باریک به داخل رحم می ریزد.



قسمت سوم

‏‏‏اعضاء جنس موجود نر شامل یک عضو خارجی است که روی محور میانی بدن قرار دارد و مجرای خارجی ترشح بول است که مایع جمع شده در مثانه را خارج می ریزد. این عضو دارای موی رگهای خونی فراوانی و بافت اسفنجی می باشد و تحت تأثیر بعضی تحریکات عصبی بافت اسفنجی آن متراکم و باعث سختی آن می شود در اطراف این عضو در داخل بعضی چین های پوست غدد جنسی نر یافت می شوند که اعضاء متشابه تخمدان های زن بوده و اینها غددی هستند که از یک طرف دارای ترشح داخلی می باشند و به این طریق صفات و خصایص جنس مذکور را بعد از بلوغ به وجود می آورند و از طرف دیگر به خارج نیز ترشح مایعی می کنند که حامل

یاخته های نر بوده ‍و باید با تخم ماده تماس حاصل کنند تا عمل لقاح انجام یابد و نطفه به وجود بیاید.

بیضه ها دارای سلول های مخصوصی هستند که با تغییر شکل و ساختمان تبدیل به یاخته های نر می شوند. این یاخته های تر دارای یک سر بیضی شکل بوده و رشته نازکی نیز به آن متصل است که بویسله حرکت دادن آن می توانند نسبتاً به سرعت در مایعی که دور آنها را احاطه کرده است حرکت کنند، اتحاد همین یاخته ها، یا تخم ماده که در تخمدان زن تهیه می شود باعث ایجاد موجود تازه می گردد. یاخته های نر تعداد بی شماری ساخته می شوند ولی شروع این ساختمان قبل از یکی دو سال بعد از بلوغ به عمل نمی آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد