بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

چند راه محبت به همسر


چند راه محبت به همسر 



به همسرتان محبت کنید . برای محبت کردن به همسر راه‌های متفاوتی وجود دارد . ما در زیر به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم :


- اگر ناراحت است به احساسش احترام بگذار.

- وقتی خسته است به او کمک کن.

- هر وقت به تنهایی احتیاج دارید و می‌خواهید با خودتان خلوت کنید، به او بگو که می‌خواهی مدت کوتاهی تنها باشی و به زودی پیش او خواهی بود.

ادامه مطلب ...

روابط جنسی در زندگی زناشویی


روابط جنسی در زندگی زناشویی 



برای بسیاری از زنان جوان در ایران عدم آشنایی با رابطه‌ی جنسی، اندام تناسلی خود و حتى ارضای جنسی و در مواقعى راه‌های مختلف جلوگیری از حاملگی باعث دشواری‌های زیادی در زندگی زناشویى می‌گردد. رابطه‌ای که می‌تواند زندگی دو انسان را زیباتر، گرمتر و پیوند مشترک را نزدیکتر گرداند، در موارد زیادى تنها به ارضاییکجانبه‌ی مرد و دلسردی و افسردگی روزافزون زن منجر می‌شود.

یک روانشناس ساکن بلژیک، در رساله‌ی تحقیقی خود در دانشگاه بروکسل به مسئله‌ی تلقی انسانها از مسایل جنسی و رابطه جنسى قبل از ازدواج، در ایران در کشور بلژیک و همینطور ایرانیان مهاجر مقیم این کشور پرداخته و با کار مقایسه‌ای سعی در نشان دادن تاثیر فرهنگ در نوع تلقی انسانها از این رابطه نموده است.

ادامه مطلب ...

جلوگیری از حاملگی توسط نورپلانت


جلوگیری از حاملگی توسط نورپلانت


نورپلانت-کپسولهای کاشتنی زیر پوست

نورپلانت (Norplant) نام تجارتی 6 کپسول نرم و کوچک می باشد که در زیر پوست قسمت فوقانی بازوی خانمها کاشته می شود . این کپسولهای نازک و کوچک را بطور کلی ایمپلنت (implant) می گویند که کپسولهای نورپلانت یکی از انواع معروف آن می باشد. نورپلانت ها در زیرپوست به تدریج هورمونی شبیه پروژسترون از خود آزاد می کند که به آن لوونورژسترل (Levonorgestrel) می گویند . این دارو به تدریج وارد جریان خون می گردد، در نورپلانت ها هیچگونه هورمون استروژن بکار نرفته است . مدت اثر نورپلانت ها 5 سال می باشد.

ادامه مطلب ...

نقش عوامل جسمانی و ژنتیکی در ازدواج


یکی از عواملی که در ازدواج نقش مهمی دارد ، قیافه ظاهری و وضع جسمانی همسر می باشد. بعضی از قد بلند و اندام باریک خوششان می آید، عده ای چاق می پسندند و بالاخره بعضی از ابروی پیوسته و بینی کشیده و برخی از موی مجعد و چشم آبی و صورت گرد و تعدادی چانه باریک و اندام موزون می پسندند. با این که زیبایی ظاهری ممکن است دوام نداشته باشد و به زودی جای خود را به قیافه و وضع جدیدی بدهد ؛ معذالک فردی که می خواهد با کسی یک عمر زندگی کند ، باید از قیافه او خوشش بیاید. علاوه بر این، مسئله ژنتیک از نظر داشتن فرزندان سالم و باهوش از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی از مردان کوتاه قد زن بلند قد می گیرند که بچه های آنان قد کوتاه نشوند و عکس این حالت نیز ممکن است پیش بیاید. از طرفی ازدواج های فامیلی که احتمال تولد بچه های معلول و ناسالم و یا کودن و عقب مانده ذهنی در آنها زیادتر است ، مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ادامه مطلب ...