بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

شامپوها از چه چیزهایی تشکیل شده اند؟

شامپوها از چه چیزهایی تشکیل شده اند؟

معیارهایی که واقعیت ندارند:
قیمت مناسب رایحه خوب و کف زیاد عواملی هستند که اکثر مردم در انواع شامپوها به آن توجه دارند . کف اهمیت کمی دارد ولی غالبا به آن توجه به آن توجه می شود . کف کردن زمانی اتفاق می افتد که اطراف مولکولهای سطحی به جای چربی هوا جمع می شود . در نتیجه میلیون ها حباب کوچک ایجاد می شود . تصور می شود حباب های هوا باید بتوانند چرک و چربی را از بین ببرند .

همه ما آگهی شامپوهایی را که آدم های زیبا و شادابی را در حال دوش گرفتن نشان می دهد که موهای ژولیده آنها مرتب می شود دیده ایم . در اذهان عمومی تصور می شود که کف کردن با قابلیت پاک کنندگی ارتباط دارد . حقیقت این است که کف زیاد فقط به خاطر استفاده زیاد شامپو است و زیادی کف در حقیقت معادل هدر رفتن شامپو است .

آکنه و چربی ها به سرعت کف را از بین می برند . مطلوب این است که باید کف کافی برای نرم کردن پوست سر و موها به کار رود که این برای ماساژ دادن بهتر شامپو به وسیله انگشتان برای تاثیر بیشتر بر موهاست .

رایحه و کف ویژگی هایی هستند که برای ارزیابی شامپوها مناسب نمی باشد . حالت مو را بعد از چندین بار استفاده امتحان کنید که آیا به یک جهت حرکت می کند یا سخت شانه می شود .به نظر نرم است رنگ موقتی دارد یا موها خشک است یا پوست خارش دارد ؟ شامپوهایی را که استفاده یا معرفی می کنید به دقت انتخاب کنید . ویژگی هایی که در تکرار استفاده نتیجه مطلوب می دهد به تصمیم شما برای انتخاب نوعی محصول وابسته است . انواع برتر سارفتنتها ( موادی که با جذب روی سطح کشش سطح را تغییر می دهند ) عبارتند از :

                                                                     Aanionic (an-eye-ON-ick

                                                                     Cationic (kat-eye-ON-ick

                                                                   Nonionic (non-eye-ON-ick

                                                               Amphoteric (am-fo-TERR-ick        

شناسایی و نامگذلری برای اظهارنظر بسیار مهمند اما برای شیمیستهت کاربرد ویژه ای دارند . آنها سعی می کنند نام هایی انتخاب کنند که در مورد شیمی ترکیبات آگاهی دهد .

به عنوان مثال سارفتنتکهای آیونی و کاتیونی هر دو به یونی ختم می شود . این سارفتنتها نوع خاصی از ترکیبات شیمیایی هستند که یون نامیده می شوند . پیوندهای نمکی از پیوندهای مهم شیمیایی در موهاست . پیوندهای نمکی خواص و تاثیر مهمی بر رفتار شیمیایی موها می گذارد اگرچه اصطلاح پیوند نمک که غالبا در مواد بهداشتی به کار می رود نادرست است .

این پیوندهای شیمیایی در اصل پیوندهای یونی ساده است .یون ها مولکول هایی هستند که بار الکتریکی کوچکی دارند که این بارها مثبتند یا منفی و یکدیگر را جذب می کنند و بارهای مشابه یکدیگر را دفع می کنند . نمک طعام  سدیم کلرید مثال جالبی است .

سدیم ید مثبت و کلرید یون منفی را تشکیل می دهد . بارهای مخالف یکدیگر را جذب می کنند و نمک طعام ایجاد می کنند . این بارها در باطری ها یا الکتریسیته ساکن نیز یافت می شوند اما روی یک جرم کوچکتر پیوندهای یونی به تنهایی ضعیفند اما میلیون ها از آن در ترکیبات نیرویی قوی ایجاد می کنند . سارفکتنت با بار منفی آنیونی و سارفتنت با بار مثبت کاتیونی نامیده می شود .                     

سارفتنتهای آنیونی ( یون با بار منفی ) غالبا به عنوان دترجنتها در لوازم بهداشتی شناخته می شوند . ارزان هستند تهیه آنها آسان است و پاک کنندگی عالی دارند و به راحتی از موها شسته می شوند . مشکل عمده آنها زبر کردن مو و خارش پوست سر است که برای کاهش این عارضه عوامل و سارفکتنتهای دیگر به آن اضافه  می شود.                                 

سارفتکتنتهای کاتیونی ( یون با بار مثبت ) به ندرت در غلظت های بالا در مواد بهداشتی به کار می روند بیشتر انواع آنها برای چشم خطرناک است . اما در مقادیر کم بی خطرند تا پیش از این بار مثبت آن باعث می شد که نتوان آن را با بار منفی آنیونی مخلوط کرد هر چند در انواع جدید این ناسازگاری برطرف شده است . 

منبع : پزشکان فارسی زبان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد