بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

بررسی اصولی روابط زناشوئی

آموزش مسائل زناشوئی و مسائل مربوطه به آن

یک رابطه خوب زناشویی نیازمند چه مرزهایی است

یک رابطه خوب زناشویی نیازمند چه مرزهایی است - jazzaab.ir

 

بسیاری از مشکلات زناشویی ناشی از عدم وجود مرزهای بین فردی است. همه ما مرزهایی برای خانه خود داریم اما برای خود و روابطمان مرزی نداریم.

بسیاری از زوج ها به دلیل نبود مرزهای لازم به حقوق هم تجاوز می کنند، به یکدیگر لطمه های روحی می زنند تا بر یکدیگر تسلط و چیرگی پیدا کنند.


بسیاری از مشکلات زمانی به وجود می آید که یکی از زوجین می خواهد بر طرف مقابل تسلط پیدا کند و او را تحت سلطه خود قرار دهد، چرا که گاهی فکر می کند که حق دارد و یا کار درست را تنها او می داند.

گاهی دلیل تسلط، پیروی از الگوهای قدیمی بین زوج ها مانند مرد سالاری و یا زن سالاری است.

گاهی به دلیل مشکلات روانشناختی و شخصیتی است.

گاهی هم به دلیل عدم آگاهی از مهارت های زندگی است.

اما آنچه که در حفظ روابط بین فردی سالم نیاز است حفظ حریم و مرزها است. وقتی در زندگی، فردی با تجاوز به مرز طرف مقابل بر او چیرگی پیدا می کند، در واقع آزادی او را سلب می کند و هر جایی که آزادی نیست، عشق نیست، بردگی است و هرجایی که بردگی هست، طغیان هم هست.

آنچه یک زندگی سالم، باطراوت به آن نیاز دارد، یک زندگی با مرز، قانون و قاعده است.

هیچ کسی حتی همسر شما حق تجاوز به مرزهای شخصی شما را ندارد. در صورت تجاوز خواسته خود را به صورت مستقیم بیان کنید و از اختیارات خود در جهت حفظ مرزهای شخصی استفاده کنید. آنچه شما می توانید از آن استفاده کنید، خروج از مرزهای مشترک با همسر است. برای مثال وقتی همسرتان چندیدن و چند بار در میهمانی رفتن تاخیر می کند و یا با زبان خوش صحبت نمی کند، با تنهایی به میهمانی رفتن و یا قطع کردن و هشدار دادن به بدزبانی از مرز مشترک زناشویی در جهت حفظ مرز فردی اقدام کنید


bornanews.ir

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد